Jak se bránit, když zákazníci sdílejí na internetu vaše osobní údaje

Posledních několik měsíců si nám sexuální pracovnice stěžují na to, že zákazníci sdílejí na uzavřených fórech jejich osobní údaje. Například jejich reálná jména, bydliště nebo soukromé profily na sociálních sítích. Proč vůbec někdo tráví tolik času tím, že hledá takové informace o pracovnicích?
Podle těch zákazníků, kteří toto nedělají, to může mít hned několik důvodů, které jiným mužům připadají rozumné. Jsou prostě jen zvědaví. Nebo chtějí zjistit, jak vypadá konkrétní pracovnice v civilu. Případně se nudí. Nebo se jen chtějí pochlubit ostatním, že dokázali najít její osobní údaje.
Pracovnice se tím ale cítí být ohroženy. Protože tato profese je ještě pořád spojena se stigmatizací. Zveřejnění jejich osobních údajů pak může mít spoustu negativních dopadů. A je jedno, že je to na uzavřených fórech. Protože už to samozřejmě vyvolává obavy z toho, co se může stát.
Dotyčná pracovnice tím riskuje mnohem víc než zákazník, který tím dal vlastně najevo, že ji zná. Aspoň to tak vypadá na první pohled a myslí si to podle všeho i většina těch zákazníků. Ale je to pravda? Opravdu ten zákazník nic neriskuje?
Poradili jsme se s několika právníky a policisty a doporučili nám tento postup:
- Napište administrátorovi webu slušnou formou, že ho žádáte, aby byly z webu smazány vaše osobní údaje, protože se jedná o neoprávněné nakládání s osobními údaji podle § 180 trestního zákoníku a cítíte se tím být poškozena.
- Už bohužel víme, že administrátor webu to velmi často odmítne a ještě častěji nechce komunikovat vůbec. Ale je to nutný postup, aby to Policie ČR mohla řešit dál.
- Když administrátor webu nereaguje podle vašich představ a vy to řešit chcete, můžete podat trestní oznámení. Může být dobré kontaktovat rovnou kriminální policii, která s tím má mnohem víc zkušeností.
- Trestní oznámení můžete podat sama, případně s naší pomocí nebo s pomocí jiných organizací, například organizace Profem.
Sdílet vaše osobní údaje i na uzavřených fórech tedy není zase taková legrace, jak si to představují někteří zákazníci. Víte, že někdo sdílí na internetu vaše osobní údaje? A chcete se bránit? Braňte se.